reklama

O inferne a veciach verejných

Res publica. Vec verejná. Minule, keď som bola v Tatrách na túre s priateľom, popri šľapaní do kopca sme si dávali otázky zo všeobecného prehľadu. Viete, aby sme sa rozvíjali kalokagaticky. A ja som si nevedela spomenúť, ako sa povie vec verejná po latinsky. Potom som na to prišla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nejdem sa vyjadrovať k víkendovým komunálnym voľbám, lebo o tom už bolo popísané dosť. Zvlášť v tom našom malom mestečku, kde každý každého pozná, každý každého ohovára, každý každému strháva bannery a šíri pamflety. Slovo "nezávislý kandidát" je populárne klišé a málokto si uvedomí, že zvolený "nezávislý kandidát" sa bude musieť raz prikloniť na jednu, alebo druhú stranu. Ľavica alebo Pravica. Žiadna zlatá stredná cesta.

Skôr sa zamýšľam nad globálnymi problémami. Počet ľudí stúpa.Okolo roku 2050 bude na Zemi 9 miliárd ľudí. A nieje to len výmysel Dana Browna v knihe Inferno. Dala som si tú námahu a informácie som si vygooglila. Je možné, že keď nás tu bude také kvantum, nebude dosť potravy, prírodných zdrojov a budeme si doslova stúpať po hlavách? Myslím, že je to možné. Je to pravdepodobné. A tu sa mi natíska otázka, nie je Dan Brown tak trochu Ezechiel? Nepredstavuje jeho "knižný" mor terajšiu ebolu? Nebola táto choroba nasadená do najmenej rozvinutého čierneho kontinentu naschvál? Aby nastala "prirodzená čistka" obyvateľstva?.... A bude to ako hovoril F. Nietzsche- Prežijú len tí najsilnejší...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každopádne, nechápem, prečo sú diela Dana Browna pokladané za brak. Prečítala som už "zopár" knižiek od uznávaných autorov a.. neviem. Výpovednú hodnotu iste majú. A veľkú. Ale pre mňa je Dan Brown megainteligentý Pán Spisovateľ.

Lucia Dzúriková

Lucia Dzúriková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"There is a pleasure in the pathless woods, there is a rapture in the lonely shore, there is society where none intrudes, by the deep sea, and music in its roar; I love not Man the less, but Nature more." G.G. Byron Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu